"Ақмола облысы білім басқармасының Целиноград ауданы бойынша білім бөлімі Нұресіл ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Нуресиль отдела образования по Целиноградскому району управления образования Акмолинской области" 

Біз әлеум. желідеміз

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Шоқан Уалиханов- қазақтың тұңғыш ғалымы.

13.05.2019

 

Туған жері:

1. Тәттімбет Қазанғапұлы

 

Қарағанды облысы

Жаңаарқа ауданы

2. Құрманғазы Сағырбайұлы

 

Солтүстік Қазақстан облысы

Айыртау ауданы

Үлкен Қоскөл маңы

3. Ықылас Дүкенұлы

 

Солтүстік Қазақстан облысы

Жамбыл ауданы

 Жаңажол ауылы

4. Біржан Қожағұлұлы

 

Қарағанды облысы

Қарқаралы ауданы

5. Жаяу Мұса Байжанұлы

 

Бөкей Ордасыныңы

Жиделі деген жері

6. Ақан сері Қорамсаұлы

 

Баянауылдағы Жасыбай көлі

 

 

Екі топқа сәйкестендіру беріліп, тапсырманы топ болып орындайды. Соңында топтар бір – бірін тексеріп, бағалайды.

Жылдар:

1. Тәттімбет Қазанғапұлы

1835 – 1897жж.

2. Құрманғазы Сағырбайұлы

1818 – 1889жж.

3. Дәулеткерей Шығайұлы

1815 – 1860жж.

4. Біржан Қожағұлұлы

1835 – 1929жж.

5. Жаяу Мұса Байжанұлы

 

1814 – 1887жж.

6. Ақан сері Қорамсаұлы

 

1843 – 1916жж.

7. Ықылас Дүкенұлы

1864 – 1916жж.

8. Балуан Шолақ Баймырзаұлы

1843 – 1913жж.

 

 

 

 

 

ІҮБекіту

«Таза тақта» ойыны

«Қызыл қайың», «Балбырауын»

«Бестөре»

«Кішкентай»

«Жігер»

«Ғашығым», «Айтбай», «Біржан сал»

Композитор М. Төлебаев

Академик А. Жұбанов

«Маңсаңгер», «Сырымбет», «Балқадиша»

«Ақан сері - Ақтоқты»,

«Қорқыт»

«Ғалия»

Cабақ жоспары

Ұзақ мерзімді жоспарлаудың бөлімі:  6.3А 

Қазақ халқының халық болып қалыптасуы.

Мектеп:  Нұресіл ауылы орта мектебі

Күні: 19.04.2019

Мұғалімніңаты-жөні: Турсынбаев М.С

Сынып: 8

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

.Шоқан  Уалиханов- қазақтың  тұңғыш ғалымы.

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

7.2.3.1 – Шоқан Уәлихановтың ғылыми зерттеулерінің тарихи құндылығын анықтау.

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар Шоқан Уәлихановтың ғылыми зерттеулерінің тарихи құндылығын анықтау туралы түсінік алады.

Көпшілігі: . Шоқан Уәлихановтың ғылыми зерттеулерінің тарихи құндылығын анықтау түсінік алады  және оның мақсат міндеттерін ажыратады.

Кейбір оқушылар: Шоқан Уәлихановтың ғылыми зерттеулерінің тарихи құндылығын анықтап ,зерттеу жүргізеді.

Ойлау дағдыларының деңгейлері

Білу, түсіну, қолдану.

Тарихи концепт

-ұқсастық және айырмашылық

-дәлел .

Бағалау

критерийлері

  • Шоқан Уалихановтың өмірбаянына тоқталады.
  • ғылыми зерттеулерінің тарихи құндылы туралы түсінік алады.
  • Шоқан Уәлихановтың ғылыми зерттеулерін біледі;

 -     Оның мақсат міндеттерін ажыратады.

  • ғылыми зерттеулерінің тарихи құндылығын анықтайды.
  • Зерттеу  жүргізеді. 

Тілдік  мақсаттар

 

Кілттік сөздер: Мұхамед Қанапия, Ыстықкөл сапары,Жонгария очерктері.

Жазылым дағдысы: 1-2  тапсырмалар (топтық  жұмыс)

Айтылым дағдысы: «Еркін әңгіме» әдісі бойынша өз ойларын айту,

1-4 тапсырма,  зерттеу  сұраққа талдау жасау (жеке жұмыс)

Оқылым дағдысы: мәтінмен жұмыс, 1-2 тапсырмалар

Тыңдалым дағдысы: 2 -4 тапсырма, анықтамаларды тыңдау (жеке  жұмыс)

Жазылым-айтылымоқылым –айтылымжазылым –айтылым, көрсетілім-жазылым.

Құндылықтарға баулу

 

 

- Отансүйгіштік;

- ұлттық сана – сезім;

-  Тарихи тұлғаларды құрметтеуге бауылу;

- қарым-қатынас жасау қабілеті;

 

Пәнаралық байланыстар

Қазақ әдебиеті,география.

Бастапқы білім

Шоқан Уалиханов уралы  түсініктері бар.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет

 

Ресурстар. Карта, суреттер,АКТ, бейне ролик

Сабақтың басы

2 минут

 

 

 

5 минут

 

 

 

 

 

 

 

3 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 минут

 

 

 Оқушылармен Тілек айту әдісін өткізу өткізу арқылы жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру. Оқушыларды Шоқаның еңбектері арқылы екі топқа бөлу.

Миға шабуыл;

  • сұрақтар қою арқылы сабақтың тақырыбына шығу.
  • Сабақтың ортақ мақсатын бірге анықтау.
  • Сабақ соңында күтілетін нәтижелерді біре анықтау.

 

Бейнеролик көрсету. сабақ тақырыбына шығу мақсатында, оқушылардың назарына  фильмнен үзінді  көрсету.

 

Оқушыларды сабақтың тақырыбымен, оқу мақсаттарымен және бағалау критерийлерімен таныстыру.

 Оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады.

  • Шоқан Уалиханов  туралы не білесіздер?
  • Қандай еңбектері бар?
  • Қандай ғылыми зерттеу еңбетері бар?

Топтық жұмысОйлан –жұптас-бөліс тәсілі арқылы бүкіл сынып орындайтын жұмыс.

Мұғалім барлық сыныпқа сұрақ қояды. Берілген сұрақтар бойынша әрбір оқушы жеке жұмыс жасау арқылы өз ойын қортып, жұп болып пікірлерімен бөліседі, бұл бүкіл топтық талқылауға ұласады.

Біліу және түсініу дағдысына байланысты сұрақтар?

»  Шоқан Уалиханов кім?

» Қашан, қайда дүниеге келді?

» Қандай ебектерін білесіңдер?

»  ғылыми зерттеулерін мақсаты?

 

Үлестірмелі материал

 

 

 

 

 

 

бейнежазба

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суреттер

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың ортасы

 

 

 

7 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 минут

 Бүгінгі сабағымыздың зерттеу сұрағы: 

  • Шоқан Уәлихановтың ғылыми зерттеулерін мақсаты?

«Үш қадамдық сұхбат» әдісі Төрт адамнан тұратын топтарды жұптарға бөлеміз:

А және Ә, Б және В.

1-қадам. А Ә-дан сұхбат алады, ал Б В-дан сұхбат алады.

2-қадам, керісінше. Ә А-дан сұхбат алады, ал В Б-дан сұхбат алады.

 3-қадам. Әр оқушы өз жұбы туралы ақпаратпен төрт адамдық топ ішінде бөліседі.

Мақсаты:

Ақпарат алу,  дамыту, алынған ақпаратты өңдеу және талдау  

 

«Айналмалы бекет» әдісі

Барлық оқушылар:

Топтар бірлесе отырып бекеттер тақырыптарына байланысты өз ойларын жазып өтеді. Өз орындарына келген топ беккеттерінде жазылған тұжырымдарды қорытындылап, өз ойларын қосып ортаға салады.

1-бекет «Ыстықкөл»

2-бекет «Жонгария»

3-бекет «Қанапия»

Дескриптор:

-Шоқан Уалихановтың еңбектері.

-Ғылыми зерттеуінің маңыздылығы.

-Тарихи құндылықтарын аықтайды.

ҚБ: «Бағдаршам» әдісі арқылы

 «РАФТ»  әдісі

Көпшілік оқушылар:

 Топтарға Топтарға Шоқанның еңбектері жазылған қағаз таратады.    Көрші топ қандай  еңбегі екендігін тауып ол туралы айтады.

 

ҚБ: «смайлик»  арқылы

 

 

 

 

Дәптер

Оқулық

 

 

 

 

Суреттер

 

 

 

 

 

Сабақтың соңы

3 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кейбір оқушылар:

«Еркін әңгіме»

Сауалдар төңірегінде өзара пікір алмасуы.

-  Шоқан Уалихановтың тұңғыш ғалым іретінде алатын орны.

 

                                                                                                                 ҚБ: «алақан-жұдырық»  әдісі арқылы  кері байланыс  жасау.

Үй тапсырмасы;  «Аққан жұлдыз» тақырыбына эссе жазыу.

 

Дәптер

Оқулық

 

 

 

 

Суреттер

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:      Мектеп:
Күні:                              Мұғалімнің аты-жөні:

Сынып:        8                                 Қатысқандар:                    Қатыспағандар:

Сабақ

Сабақтың тақырыбы

Шоқан Уалиханов – қазақтың аса көрнекті ғалымы әрі ағартушысы

Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу
мақсаттары (оқу
бағдарламасына сілтеме)

8.2.3.1 – Шоқан Уәлихановтың ғылыми зерттеулерінің тарихи құндылығын анықтау

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар  Ш. Уалихановтың қазақ мәдениетіне сіңірген еңбегімен, ғылыми мұрасымен оқышыларды танысады .

Басым оқушылар  Шоқан Уалиханов – қазақтың аса көрнекті ғалымы, әрі ағартушысы болғанын анықтайды

Кейбір оқушылар  Сол кездегі ғылымның дамуына үлес қосқан адамдар туралы баяндау барысында оқушыларды рухани білімділікке, еңбексүйгіштікке .

Бағалау критерийі

Ұлы ғалым Шоқан Уәлихановтың өмір тарихын, өзінің қысқа өміріндегі шығармашылығы мен саяхаттары, зерттеулерне  түсінік береді 

Шоқан Уәлихановтың ғылыми зерттеулерінің тарихи құндылығын анықтайды

Тілдікмақсаттар

Жаңа ұғымдар:

Терминдер

Құналғы.  Зекет.  Икта.  Вакф.  Соғым.  Жасақ.  Хараж

Сойырғал. Жамылғы.  Милік.  Баж.Мәрдігер

 Бейнекөрсетілім. (оқылым, тыңдалым, айтылым)

Постермен жұмыс (жазылым)

Құндылықтарға баулу

туған жерге деген құрмет, жерді бағалауға үйрету.

Пəнаралық байланыс

География,  дүниежүзі тарихы.

Тақырып бойынша
алдыңғы білім

7 мин

 

Сабақ барысы

Сабақтың
жоспарланған
кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин

 

 

 

 

 

3 мин

Оқушылармен сәлемдесу, түгелдеу, топқа бөлу.

 

 

Шыңғыс ханның балаларының аттары жазылған жазылған қима қағаздар

Микрофон

 

 

 

«Интервью» әдісі

Арнайы дайындап келген сұрақтарды тілші

 

қояды.

  1. Қазақстанды зерттеуде орыс ғалымдарының атқарған ролі қандай? 
  2. Қазақ халқының Геродоты аталған кім? 
  3. Потаниннің Қазақстанды зерттеудегі ролі? 
  4. Қазақстан туралы жазған орыс ақындары мен жазушыларының қандай еңбектерін білеміз? 
  5. Саяси жер аударылғандардың Қазақстанды зерттеуі туралы. 

Сабақтың ортасы

20 мин

Ой шақырту стратегиясы.

 Оқушылар Шоқан туралы бастауыш сыныптан оқып келдіңдер енді Шоқан кім деген сұраққа жауап беріндер. Оқушылар бүгінгі сабағымыздың мақсатын ашайық.

 

    Ш.Уәлихановтың замандастары-ғалымдар, жазушылар оның еңбегін жоғары бағалады. Ш.Уәлиханов-қазақтың ғұлама-ғалымы. Түркістан мен Қазақстнды, Орта Аия халықтарының тарихы мен мәдениетін зерттеуші. Ол аз ғана 30 жылдық ғұмырында ұлы істер тындырып кетті. Қазақ халқының тарихы мен оның тұрмысын ғылыми тұрғыда терең зерттеудің негізін салды. Ш.Уәлиханов Шығыс Түркістанға сапары кезінде  ұлан-ғайыр материалдар жинады: әсіресе оның қарындашпен салған суреттерінің маңызы зор. ШүУәлихановтың ғылыми мұрасы Қазақстан және Ресей халықтары тарихының күрделі проблемасын қамтыды. Шоқан Уәлихановтың қызметіне Орыс географиялық қоғамы мен Ресей ғалымдарының атынан баға беріп келіп, шығыстанушы ғалым, академик Н.Веселовский былай деп жазды: «Шоқан Шыңғысұлы Уәлиханов шығыстану ғылымында аққан жұлдыздай жарқ етті де жоқ болды. Орыс ориенталистері оны ілуде біркездесетін ғажайып дарын иесі деп таныды және одан түркі халықтарының тағдыры жөнінде ұлы да маңызды жаңалықтар ашады деп күткен еді».

 

1.Топқа тапсырма.

 

Шоқан Уалихановтың өмір сүрген жылдары-  1835-1865

Шын аты- Мұхамедханафия

Анасы-Зейнеп Шорманқызы

Шоқан Уалихановтың бала кезінде жазып алған дастандары?  Қозы көрпеш, Баян сұлу.

Г.Н.Потанин Шоқанның ауылында болды.Осы сапардың нәтижесінде қандай еңбек жазып қалдырды?  «Қырғыздың ең соңғы ханзадасының отауында»

Әкесі- Шыңғыс Уалиханов

Әжесі – Айғаным

Балалық шағы өткен жер- Құсмұрын мен Сырымбет

Шоқан 12 жасында – Құсмұрында мектепте оқыды

Қандай тілді білді? Араб, парсы, шағатай.

Шоқанның арғы атасы-  Абылай

Кадет корпусын қандай офицер шенімен бітірді?   Корнет

Сурет өнеріне кімдер үйретті-  орыс суретшілері, топогрофтармен геодезистер.

1847ж- Омбы кадет корпусына оқуға түсті

1853ж – Кадет корпусын бітірді

Шоқан кімдердің шығармаларын қызға оқыды?  А. Пушкин, М.Лермонтов, Н. Гоголь.

2.Топқа тапсырма.

Оқушылар алдарыңдағы суретке назар аударындар, орындайтын тапсырмаларын осы суретпен байланысты.Әр топ өзінің берілген суреттері арқылы мәтінмен танысады.

І-топ: Шоқан саяхатшы

ІІ-топ: Шоқан зерттеуші

ІІІ-топ: Шоқан суретші

IV-топ: Шоқан және музыка

Оқушылар өз жұмыстарын қорғайды.

Сәйкестендіру тесті 
1 Ең алғаш Арыстан ақыннан естіген жыры 
Айғаным 
2 «Ер Тарғын» жырын кімнен естіген 
Манас 
3 Қырғыздардан жазып алған жыр 
Зейнеп 
4 Шоқанның анасы Қозы Көрпеш -Баян сұлу 
5 Шоқанның досы 
Шыңғыс ,Орда,Арқат 
6 Жетісудағы барған сапарындағы ұнаған 
тау. Потанин, Семенов, Достаевский 

портрет

оқулық, постер,маркер.

 

Сабақтың соңы

10 мин

Сабақты бекітуге арналған  тапсырма: «Радиоға қоңырау шалу»

Мұғалім ( немесе оқушы)  радио  жүргізушісі  төрт қонақты (оқушыны)  және  аудиторияны(қалған  оқушылар) қарсы  алады

Бұл қалай  жұмыс істейді:

Талқылау  тақырыбы радио  жүргізушісімен  таңдалады.Төрт қонақ  рольдік  карточка алып,  сол  карточкадағыдай рольдерін  ойнауы  тиіс. Құрдастар  аудиториясы,сұрақтарымен «қайта қайта қоңырау шалады», белгілер жасап және т.б. жазып отырады.

Сабақты бекіту:

  1. Шоқанның туып-өскен жері туралы не білесіңдер?
  2. Шоқанның тұлға ретінде қалыптасуына қоршаған ортаның, туысқандарының, әлеуметтік жағдайдың, туған табиғатының, өз кезеңінің алдыңғы қатарлы азаматтарымен достасуының әсері болды ма? Нақты жауап беріңдер.
  3. Шоқанның мінез-құлқы туралы не білесіңдер? Өзіңе оның қандай мінезін үлгі етіп алар едің?
  4. «Шоқан өз халқының нағыз патриоты болды» «Патриот» ұғымын қалай түсінеіңдер?
  5. «Шоқан Уәлиханов мол ғылыми мұра қалдырды. Ол Орталық Азия халықтарын зерттеуге зор үлес қосты, оны шығыстанушы-ғалым ретінде шетелдік ғалымдар толықтай мойындады».Бұлтұжырымды нақтылай түсетін мысалдар келтіріңдер.

Радио

 

Саралау – Сіз қандай
тəсілмен көбірек қолдау
көрсетпексіз? Сіз басқаларға
қарағанда қабілетті
оқушыларға қандай
тапсырмалар бересіз?

Бағалау – Сіз
оқушылардың
материалды игеру
деңгейін қалай тексеруді
жоспарлап отырсыз?
 

Денсаулық жəне
қауіпсіздік техникасын
сақтау
 

Барлық оқушылар: «Кемпірқосақ» әдісі

Ұлы Монғол мемлекеті құрылуына қыпшақтар мен монғолдарда орын алған өзгерістерд і білді.

Басым оқушылар:     «Радиоға қоңырау шалу» әдісі арқылы Ұлы Монғол мемлекеті құрылуына қыпшақтар мен монғолдарда орын алған өзгерістерд і анықтады.

Кейбір оқушылар: «Ой-түйін» арқылы Ұлы Монғол мемлекетінің қыпшақтар мен монғолдардың өміріне әкелген өзгерістерін талдады.

 

 

Сыныптың санитарлық-гигиеналық тазалығын, техника қауіпсіздік ережесін  сақтау;

АКТ-ны пайдалану ережесін қадағалау.

Сабақ бойынша рефлексия

Топпен жұмыс жасау барында «Кемпірқосақ» әдісін пайдалануым сәтті болды. Сабақты меңгеруге тиімді болды. Сабақтың соңында «Радиоға қоңырау шалу» әдісін пайдаландым. Оқушылардың еркін сөйлеуіне, диалогқа түсуіне мүмкіндік туғыздым.

       

 

 

 

 

 

Сабақ : 

Мектеп:  Нұресіл ауылы орта мектебі

Күні:     26.04.2019

Мұғалім:  Турсынбаев М.С.

Сынып: 8

Қатысқан оқушылар  саны: 

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы:

Ыбырай Алтынсарин- ағартушы, жаңашыл- педагог, қоғам қайтаткері

Осы сабақ  арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары:

8.2.3.3 – Ыбырай Алтынсариннің ағарту саласына қосқан үлесін бағалау

Сабақ мақсаты:

Оқушылардың барлығы

Ыбырай Алтынсаринның өмірбаянымен таныстыру, оқушылардың білімін кеңейту және естерінде сақтау.

Оқушылардың көпшілігі

Ыбырай Алтынсариннің ағарту саласына қосқан үлесін біледіу.

Оқушылардың кейбірі

Ыбырай Алтынсарин туралы, оның еңбегі мен ағартушылық қымызеттерін біледі

Жетістік критерий-

лері:

 

 

Ыбырай Алтынсариннің өмірі мен шығармаларынан жан-жақты білім бер, талдау жасау. .

Ыбырай Алтынсарин туралы, оның еңбегі, шығармашылық мұрасы, ағартушылық қызметі жайында мағлұмат алу.

Ыбырай еңбектері туралы білімдерін одан әрі дамыту, танымдық көзқарастарын нығайту, шығармашылық ізденістерін жетілдіру.

Құндылықтарды игерту:

Өзіне және өзгелерге құрмет мұғалім мен оқушылардың бір-бірімен амандасуында, сыпайы, ойын ашық білдіріп, тыңдауда, сабақты уақытында бастап, аяқтауда, тапсырмаларды нұсқалық бойынша орындауда, бір-біріне қолдау көрсетуінде көрініс табады. Патриотизм мен азаматтық жауапкершілік уақытты пайдамен өткізу қажеттігін түсіну арқылы жүзеге асырылады. Өмір бойы оқу қағидасы ақпаратты өздігінен табу, сабақ мақсатын білуде, кері байланыс беруде, рефлексия жасауда, алған білімінің практикалық мәнін түсінуде көрініс табады. Ашықтық оқушыларға ақпаратты алуында бірдей мүмкіндіктер беруде, сабақ мақсатын бірге құрастыруда, бағалау мен кері байланыс беруде, бірнеше көзқарастың бар екенін түсінуде орын алады. Еңбексүйгіштік жұмыс орынын таза сақтауда, оқушылардың белсенді жұмысында, ал шығармашылық жаңа идеяларды ұсынуда көрініс табады.

Пәнаралық байланыс:

Әдебиет пен өнер

АКТ-ны қолдану дағдылары:

PowerPoint таныстырылымы, аудиофайл..

Тілдік мақсаттар:

Оқушылар:

Бұйрық рай, мақсатты келер шақ, өткен шақ көрсеткіштерінің мағынасын ашады.

Пән лексикасы және терминология:

Өлең, тақырып, идея, шумақ, тармақ, ұйқас,.

Диалог және жазылым үшін қажетті сөз тіркестер:

Өлең жолдарында келтірілген «_______» сөзі «________» деген мағынаны білдіреді. Өмірден мысал келтіретін болсақ, _______________.

Осыған дейін меңгерілген білім

 

Жоспар

Жоспарланатын уақыт

Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер

Дереккөздер

 Сабақ басы

5 мин

 

Қызығушылықты ояту үшін миға шабуыл.

Жұпта тақырыпқа ену үшін сұрақтарға жауап береді:

  1. Үй жұмысын тексеру; Сұрақтарға жауап беру
  • Халық ауыз әдебиеті бізге қалай жеткен?
  • Халық ауыз әдебиетінің қандай түрлері бар?
  • Тұрмыс-салт жырларының қандай түрлері бар?

Жетістік критерийлерін болжайды;

Жетістік критерийлерімен және дескрипторлармен танысады.

Слайд 1-5

 

 

 

 

Сабақ ортасы

5 мин

 

 

 

5 мин

 

 

15 мин

 

 

 

 

 

 

 

10 мин

 

Оқушылардың жаңа сабаққа деген қызығушылығын­ ояту мақсат­ында­ «Ой шақыру» әдісінпайдаланып, «уақыт» сөзіне ассоциограмма

 Ыбырай кім?» деген сұрақ төңірегінде ойымызды жинақтайық.

 

Аудармашы

Шебер жазушы

Ыбырай кім?

Фольклоршы

Тұңғыш ағартушы

 

Этнограф ғалым

.

 

 

 

«Бізге мәлім деректер»:

А) Ыбырай Алтынсариннің өмірі туралы.

Шыққан тегі

Шежіре сыр шертеді.

       Тастемір

                                    Жаңбыршы батыр                   Балғожа би

 

                    Алтынсары

 

                                                                     1. Қошан              1.Ыбырай      Оспан      

                                                                     2. Хакімжан        2. Абдолла

                                                                     3. Мариям           3.  Нағима

Хронологиялық кесте

1841  жылы

20 қазанда

Қазіргі Қостанай облысының Алтынсарын ауданында дүниеге келген

1850 ж

Орынборда қазақ-орыс мектебінде білім алады.

1857 жылы

Жазда мектепті үздік аяқтап шығады.

1860 жылы

Торғайға мектеп ашу мақсатында ауысады.

1864 жылы

Өзі арман еткен мектебін Торғай жерінде ашады.

1876 жылы

Петербург, Қазан қалаларында болып, орыстың ағарту жұмысының жүйесімен танысады.

1879 жылы

Орынборда «Қазақ хрестоматиясы» жарыққа шығады.

1889 жылы

Ауыр науқастан қайтыс болады.

 

үш топқа бөліп тапсырмалар беремін.

I топтың тапсырмасы. Ыбырайдың ағартушылық қызметпі жайлы өз ойларыңды айт.

II топтың тапсырмасы. Ыбырай өлеңдерінің негізгі мазмұны қандай мәселені қозғайды.

III топтың тапсырмасы. Ыбырайды қазақ әдебиетімен білім беру саласындағы алатын орны қандай?

         Талқылауға 5 минуттай уақыт беремін. Сонымен қатар оқушыларға келесі топқа сұрақтар дайындау тапсырамын. Талқылап болғаннан кейін әр топтан бір оқушы жауап беріп екінші оқушы оны толықтырып отырады.

 

Топтық жұмыс.

 

Еңбек

  
 

Талқылау. Топтар ортаға шығып, жұмыстарын қорғайды.

-Еңбек дегеніміз не?

-Еңбек етуге ерінген адам қандай болады?

-Еңбек етсең, бай боласың дегенді қалай түсінесіңдер?

 

Тапсырма. Жұптық жұмыс.

Сәйкестендіру.

 

Өксіген

жаныңда, маңында.

Қынарда

орын, қоныс.

Жай

шөлдеген мағынасында.

Жанабында

Француз ақшасы

Франк

жағасында, маңында.

 

Тексеру.

Өксіген - шөлдеген мағынасында.

Қынарда - жағасында, маңында.

Жай - орын, қоныс.

Жанабында - жаныңда, маңында.

Франк - Француз ақшасы

Қортынды сұрақ

1.  Ыбырай туып-өскен жері, жастық шағы туралы не білесіңдер?

2.  Білім беру саласында Ыбырай қандай істер атқарды?

3.  Ыбырай шығармаларының мазмұны жайлы өз ойларыңды айт.

 Оқушылар жауабынан кейін   тақырыпты қысқаша қорытындылап, тақырыптың негізгі мәселелеріне тоқталып өтеді

Дидактикалық материалдар №1

 

 

,

Дидактикалық материалдар №2-3,

Аудио жазба

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақ соңы

5 мин

 

Оқушылар қиық қағаздарға жазып береді.

Рефлексия кезеңі;

Қорытынды. Әңгіменің негізгі түйіні әкесінің қай сөзінде тұр?

Аз жұмысты қиынсынсақ,

Көп жұмысқа тап боласың.

Азға қанағат ете білмесең,

Көптен құрқаларсың

Үй жұмысы. Әңгіменің мазмұнын айт. Ы. Алтынсариннің өмірбаяның

 

Слайд 10

Қосымша ақпарат

Дифференциация – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз? 

Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз?

Пәнаралық байланыс

Қауіпсіздік ережелері

АКТ-мен байланыс
Құндылықтармен байланыс (тәрбиелік элемент)

Дифференциация үш түрде іске асады:

1-  үлгерімі төмен оқушыларға сөздік беру немесе сабақ материалымен алдын ала танысуға мүмкіндік беру арқылы қолдау көрсетіледі.

2 –оқушылардың тапсырмасынан күтілетін нәтиже дифференциацияланған.

 

Оқушылар бір-бірін дискрипторлар тұсына «+» белгісін қоя отырып, бағалайды. Сол арқылы кері байланыс беріледі.

Сабақ философияға қатысты болғандықтан, белсенді азаматтық позициясын қалыптастыруға септігін тигізеді. Сабақта оқушылардың өміріне қауіпті ештеңе пайдаланылмайды. PowerPoint таныстырылымы, аудиофайл тыңдау үшін компьютер қолданылады.

Ойлану

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырылды ма?

Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы  қандай болды?

Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме?

Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба?

Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен? 

Төменде берілген бөлімді осы сабақ  туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз.

 

Жалпы баға

Сабақ талаптарға сай өтті. Оқушылар сөздік қорын молайтты. Жұпта бір-біріне қолдау көрсетіп, қарым-қатынас жасады.

Сәтті өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру және оқытуға қатысты)?

1.

2..

Қандай екі нәрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (сабақ беру және оқытуға қатысты)?

1.

 

Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

 

             

 

 

 

«Бізге мәлім деректер»:

А) Ыбырай Алтынсариннің өмірі туралы.

Шыққан тегі

Шежіре сыр шертеді.

       Тастемір

                                    Жаңбыршы батыр                   Балғожа би

 

                    Алтынсары

 

                                                                     1. Қошан              1.Ыбырай      Оспан      

                                                                     2. Хакімжан        2. Абдолла

                                                                     3. Мариям           3.  Нағима

 

 

 

Ыбырай кім?» деген сұрақ төңірегінде ойымызды жинақтайық.

 

 

 

Ыбырай кім?

 


Ыбырай кім?» деген сұрақ төңірегінде ойымызды жинақтайық.

 

 

 

Ыбырай кім?

 


Ыбырай кім?» деген сұрақ төңірегінде ойымызды жинақтайық.


 

Ыбырай кім?


Хронологиялық кесте

 

Қазіргі Қостанай облысының Алтынсарын ауданында дүниеге келген

 

Орынборда қазақ-орыс мектебінде білім алады.

 

Жазда мектепті үздік аяқтап шығады.

 

Торғайға мектеп ашу мақсатында ауысады.

 

Өзі арман еткен мектебін Торғай жерінде ашады.

 

Петербург, Қазан қалаларында болып, орыстың ағарту жұмысының жүйесімен танысады.

 

Орынборда «Қазақ хрестоматиясы» жарыққа шығады.

 

Ауыр науқастан қайтыс болады.

 

 

 

 

 

Қазіргі Қостанай облысының Алтынсарын ауданында дүниеге келген

 

Орынборда қазақ-орыс мектебінде білім алады.

 

Жазда мектепті үздік аяқтап шығады.

 

Торғайға мектеп ашу мақсатында ауысады.

 

Өзі арман еткен мектебін Торғай жерінде ашады.

 

Петербург, Қазан қалаларында болып, орыстың ағарту жұмысының жүйесімен танысады.

 

Орынборда «Қазақ хрестоматиясы» жарыққа шығады.

 

Ауыр науқастан қайтыс болады.

 

 

Қазіргі Қостанай облысының Алтынсарын ауданында дүниеге келген

 

Орынборда қазақ-орыс мектебінде білім алады.

 

Жазда мектепті үздік аяқтап шығады.

 

Торғайға мектеп ашу мақсатында ауысады.

 

Өзі арман еткен мектебін Торғай жерінде ашады.

 

Петербург, Қазан қалаларында болып, орыстың ағарту жұмысының жүйесімен танысады.

 

Орынборда «Қазақ хрестоматиясы» жарыққа шығады.

 

Ауыр науқастан қайтыс болады.

Сәйкестендіру.

Өксіген

жаныңда, маңында.

Қынарда

орын, қоныс.

Жай

шөлдеген мағынасында.

Жанабында

Француз ақшасы

Франк

жағасында, маңында.

Сәйкестендіру.

Өксіген

жаныңда, маңында.

Қынарда

орын, қоныс.

Жай

шөлдеген мағынасында.

Жанабында

Француз ақшасы

Франк

жағасында, маңында.

Сәйкестендіру.

 

Өксіген

жаныңда, маңында.

Қынарда

орын, қоныс.

Жай

шөлдеген мағынасында.

Жанабында

Француз ақшасы

Франк

жағасында, маңында.

Тексеру.

Өксіген - шөлдеген мағынасында.

Қынарда - жағасында, маңында.

Жай - орын, қоныс.

Жанабында - жаныңда, маңында.

Франк - Француз ақшасы

Қортынды сұрақ

1.  Ыбырай туып-өскен жері, жастық шағы туралы не білесіңдер?

2.  Білім беру саласында Ыбырай қандай істер атқарды?

3.  Ыбырай шығармаларының мазмұны жайлы өз ойларыңды айт.

 Оқушылар жауабынан кейін   тақырыпты қысқаша қорытындылап, тақырыптың негізгі мәселелеріне тоқталып өтеді

үш топқа бөліп тапсырмалар беремін.

I топтың тапсырмасы. Ыбырайдың ағартушылық қызметпі жайлы өз ойларыңды айт.

II топтың тапсырмасы. Ыбырай өлеңдерінің негізгі мазмұны қандай мәселені қозғайды.

III топтың тапсырмасы. Ыбырайды қазақ әдебиетімен білім беру саласындағы алатын орны қандай?

         Талқылауға 5 минуттай уақыт беремін. Сонымен қатар оқушыларға келесі топқа сұрақтар дайындау тапсырамын. Талқылап болғаннан кейін әр топтан бір оқушы жауап беріп екінші оқушы оны толықтырып отырады.

 

Топтық жұмыс.

 

Еңбек

 Талқылау. Топтар ортаға шығып, жұмыстарын қорғайды.

-Еңбек дегеніміз не?

-Еңбек етуге ерінген адам қандай болады?

-Еңбек етсең, бай боласың дегенді қалай түсінесіңдер?

 

Тапсырма. Жұптық жұмыс.

 


Добавить комментарий



Включить данные в подпись
Жаңартылған күні: 13.05.2019 13:32
Құрылған күні: 13.05.2019 13:33

Текст